Onze specialiteit is PR & Communicatiemanagement
De communicatie moet beter! Bij een probleem op het werk is er altijd wel iemand die uitroept: 'Het ligt aan de communicatie!' Inderdaad dat horen we al gauw bij het managen van veranderingen. Wat precies moet dan beter in die communicatie?
De 3 factoren die het hoogst scoren zijn:

1. De medewerkers in de organisatie vinden de top niet duidelijk over wat anders of beter moet
2. De leidinggevenden hier zijn niet goed in staat visie en beleid naar hun team over te brengen
3. De top van de organisatie weet niet wat er dieper in de organisatie leeft of op de werkvloer

Via persoonlijke gesprekken met de werkvloer en het middenkader kunnen plus- en verbeterpunten door 
Proracom in kaart worden gebracht. Dit kan leiden tot:

1. Advies in verbeteren interne communicatie (structuur) binnen een organisatie
- Communiceer duidelijk over de visie, geef een helder focus voor verbetering van resultaten
- Zorg ervoor dat de lijnorganisatie de boodschap over kan brengen
- Organiseer en monitor: beleid omlaag, acties omhoog! Horizontale uitwisseling en leer van elkaar!
- Maak resultaten van organisatieonderdelen zichtbaar en zorg voor feedback van klantsignalen
- Persoonlijke aandacht: spreek mensen erop aan, zorg dat je weet wat er bij hen leeft

2. Een incompany training op maat organiseren
3. Het verbeteren van informatievoorziening, (top-down/ bottom-up)
4. Communicatie advisering en begeleiding
5. Management ondersteuning op communicatievraagstukken en marketing
6. Organiseren van relatieversterkende bijeenkomsten /events /beurzen (intern en extern)
7. Traffic Management van uw communicatie en marketing producten
8. Custom made opdrachten in PR, Communicatie & Organisatie: strategisch/ uitvoeren